Chen Xiao-Wang World Taijiquan Association

                  Develop your Taijiquan skills with Grandmaster Chen Xiao-Wang!

World Chen Taiji Association

  [Poleć serwis]   [Dodaj do ulubionych]

Czym jest Chen Taijiquan?

      Udokumentowana historia Taijiquan (Tai Chi Chuan) sięga kilkaset lat wstecz. Za twórcę Taijiquan uważany jest generał Chen Wang-Ting (1600-1680), a miejscem powstania wioska Chenjiagou. Do czasów Chen Chang-Xing'a (nauczyciel Yang Lu-Chan'a - założyciela stylu Yang) styl był przekazywany wyłącznie w obrębie rodziny Chen. Obecny Wielki Mistrz Chen Xiao-Wang należy do 19 pokolenia mistrzów Chen Taijiquan.
      Oryginalnie Taijiquan (znane również jako boks cienia) zostało stworzone jako skuteczna sztuka walki o unikalnej strategii wykorzystującej przemiany Yin-Yang objawiające się poprzez na przemian: miękkość i twardość, otwieranie i zamykanie, przyspieszanie i spowalnianie itp. Cechą charakterystyczną Taijiquan jest praca nad doskonaleniem struktury ciała początkowo w bezruchu i powolnym ruchu, a później także szybkich i gwałtownych ruchach. Prawidłowa struktura ciała to takie ułożenie kończyn i tułowia względem siebie, które umożliwa skoordynowany ruch wszystkich tych części jako jednej całości przy zachowaniu znacznego rozluźnienia. Dzięki niej możliwe jest swobodne krążenie enmergii wewnętrznej Qi (Chi). Skuteczność Taiji w samoobronie związana jest z wykorzystaniem znacznie rozwiniętego odczuwania ruchu, siły i intencji napastnika oraz wykorzystania jego siły przeciwko niemu samemu.
      Od czasów Yang Lu-Chan'a Taijiquan zostało znacznie spopularyzowane, a wiele osób zaczęło ćwiczyć je jako formę rekreacji, ćwiczeń zdrowotnych i relaksujących. Styl Chen Taijiquan zachował do dziś pełnię przekazu i może być ćwiczony zarówno dla zdrowia, samoobrony, a także jako formę rekreacji. W kazdym przypadku zasady treningu są takie same.
      Ćwiczenie Taijiquan stopniowo wzmacnia ciało (mięśnie, kości, stawy, więzadła), rozwija krążenie krwi, energii wewnętrznej oraz poprawia pracę narządów wewnętrznych. Łagodne, płynne i naturalne ruchy relaksują, poprawiają koordynację, koncentrację i kształtują właściwą postawę. Bardziej dynamiczne ruchy rozwijają siłę skoordynowaną całego ciała (Fa Jin).
      Dużo więcej informacji na temat korzyści z treningu Tai Chi znajdziesz na tej stronie.




Chcesz otrzymywać ciekawe artykuły na temat treningu Taijiquan?

Chcesz na bieżąco wiedzieć co się dzieje w WCTAP?

Nie przegap tego!

Zasubskrybuj bezpłatny biuletyn Dao e-zin -
magazyn o tai chi


© DAO S.C. Adam Wypart, Barbara Wypart 2002 - 2015   Designed by Adam Wypart
Zobacz także: Fotogaleria podróżnicza - album zdjęć z wycieczek